گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

احیای ۸۹۷ واحد صنعتی راکد در سال جاری | ۱۲۴۰ واحد تولیدی جدیداز ابتدای سال راه‌اندازی شد

  • کد خبر: ۲۰۶۰۸۴
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
احیای ۸۹۷ واحد صنعتی راکد در سال جاری | ۱۲۴۰ واحد تولیدی جدیداز ابتدای سال راه‌اندازی شد
تا دی ماه سال جاری ۱۲۴۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی و ۸۹۷ واحد راکد نیز احیا شده که در مجموع برای حدود ۳۶ هزار نفر در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی شغل ایجاد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، صنایع کوچک ۱۷ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده است و ۴۵ درصد از نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت مربوط به حوزه صنایع کوچک است.

بر این اساس، طبق آخرین آمار بیش از ۵۹ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است که برای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

در این بین با توجه به اینکه واحد‌های صنعتی طی سال‌های گذشته به دلایل مختلفی از جمله مشکلات تأمین سرمایه در گردش، تسهیلات بانکی، نداشتن بازار، مباحث تأمین مواد اولیه و ماشین آلات تعطیل شده بودند، یکی از مأموریت‌های دولت‌ها احیای این واحد‌ها به طرق مختلف بوده است.

اشتغال‌زایی برای ۳۶ هزار نفر

بر همین مبنا نیز تا دی ماه سال جاری ۸۹۷ واحد صنعتی راکد در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشته که در این راستا برای ۱۷ هزار نفر شغل به وجود آمده است.

همچنین از ابتدای سال تاکنون ۱۲۴۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شده و برای ۱۷ هزار و ۷۲۷ نفر شغل ایجاد شده است.

در مجموع از ابتدای سال تاکنون از محل راه اندازی واحد‌های جدید و همچنین احیا واحد‌های راکد برای حدود ۳۶ هزار نفر در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی شغل ایجاد شده است.

در حوزه ارتقای تکنولوژی و فناوری صنایع مستقر ۲۰ فن بازار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته، بیش از ۲۱۱۵ نیاز فناورانه بخش صنعت شناسایی شده است و بیش از ۵۶۰ نیاز فناورانه بخش صنعت مرتفع شده که ۱۲۰ مورد مربوط به امسال بوده است.

همچنین در حوزه توانمندسازی نیرو‌های شاغل در صنایع کوچک نیز ۵۰۸۴ دوره آموزشی به صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->